måndag 21 januari 2013

Virkad halsduk

virkad spetskant

virkad spetskant

virkad spetskant

Den här halsduken började jag virka förra vintern, men efter ett tag började jag virka något annat så halsduken blev liggande och sen blev det ju vår och sommar och hur aktuellt känns det med halsduk då?! Men som vanligt blev det så småningom höst och då satte jag fart igen.
Mönstret har jag "knyckt" från en dopklänning jag har virkat (det kan jag dela med mig av en annan dag!) sedan gjorde jag en spetskant runt.

Av någon konstig anledning blir alltid mina halsdukar alltid Pippi Långstrump-långa, det var samma visa när jag stickade halsdukar när jag var yngre. Jag kanske var giraff i mitt förra liv? Men det är ju inte helt fel att ha en halsduk som går att vira flera varv runt halsen nu när det har varit så förbenat kallt!

Jag använde ett alpackagarn, först kändes det som att det skulle bli stickigt, men den är väldigt mjuk och go. Sen är ju det häftiga med ull att det värmer när det är kallt och när man går in i tex. en affär så hålls man konstigt nog ganska sval utan att bli svettig.

Jag köpte också grönt och rött garn som jag tänkte göra blommor och blad som skulle sitta på, men nu vet jag inte riktigt om jag vill ha det... Vilka problem man kan ha, va ;)

1 kommentar:

  1. Vilken mysig blogg och vad mycket fint du gjort!
    Halsduken hade jag velat ha`när jag var ute och gick med hunden nyss :)

    SvaraRadera