fredag 11 januari 2013

Filten med stort F

virkad filt


Detta är min första lite större filt, men fortfarande i barnstorlek. Den är mjuk och varm av gosig merinoull. Denna kom till när mitt första barn låg i magen, jag ville ju inte att han skulle frysa när han kom ut!
Först gjorde jag en liten variant med samma mönster som passar perfekt på pyttebäbisar och i bilbarnstolen men den hittade jag inte när jag skulle fota...
Den är gjord med stolpgrupper om fyra st i varje, fyra vita varv, två svarta, fyra gröna osv. Runt om är det en kant av stolpar.
Den har använts flitigt!

2 kommentarer:

  1. Gör du filtar på beställning? Tappade precis vår filt på en promenad och den är helt enkelt försvunnen :( Hade en virkad, men den var inte i ull utan rätt sval och lite luftig. Sommarfilt! Med vänlig hälsning, Emma (emma@jihammar.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag tappade också en filt för ett tag sedan, som tur var så hade någon vänlig själ hängt upp den i ett träd så den kom tillrätta!
      Jag har aldrig gjort det förut, men allt är ju en prisfråga :) det tar ju en stund att göra en filt, det beror ju såklart på hur stor den ska vara, vilket garn och vilken modell. Skicka gärna ett mail (adress finns under kontakt överst på sidan) om du vill veta mer.
      Mvh, Sofia, Så virkat

      Radera