torsdag 14 mars 2013

Virkad katt

amigurumi croched cat
 Katten kan sitta alldeles själv med lite hjälp av svansen (och plastgranulat i baken)

amigurumi croched cat
 Katten hävdar vänlig men bestämt att den är den sötaste (mjukis) katten som finns, det är väl bara att hålla med!

amigurumi croched cat
 Kissen i profil

amigurumi croched cat
Så här lång blir katten med garn av Tildatjocklek och virknål  nr. 3.00

Efter mycket "gör om, gör rätt" är katten med kropp istället för snuttefilt klar. Tack vare ett tokigt val av garn (tror det heter Muscat från Drops) tog det extra lång tid, det trådar sig och är liksom segt att virka i, virknålen sugs nästan fast i maskorna eftersom jag virkar ganska hårt när jag gör saker som ska stoppas, men den blev glansig och fin. 

Nu tänkte jag göra varsin katt till storebror och lillasyster med ett lite tjockare garn så att katten blir lite större, återstår att se hur stor. Jag frågade storebror vilken färg han ville ha på sin katt och svaret var föga förvånande, RÖD inte vilken röd som helst, riktigt Ferarriröd ska det vara! Lillasyster får en gul.


Mönster på katten finns. Kolla under fliken  mina mönster för information.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin och gullig katt!
    Den ser ju mänsklig ut i synnerhet där hen håller armarna i kors. Skulle nog passa även som dekoration i soffa eller säng.

    Lena



    SvaraRadera
  2. Så söt! Smart med lite tyngd i rumpan så den kan sitta.

    SvaraRadera