onsdag 20 mars 2013

Födelsedagsbakelser


virkade kakor bakverk krona
Kalasigt!

virkade bakverk tårta krona

Jag har fått en beställning på en bakelse med ljus, men varken beställaren eller jag kunde bestämma oss för om det skulle bli bäst med en rosa bakelse med vita detaljer eller tvärt om. Så jag gjorde en av varje, så får hon bestämma det själv eftersom jag lider av beslutsångest som vanligt :) .

När jag gjorde ljuset började jag med att virka lågan och knöt fast den i mitten på en piprensare som jag vek dubbel. Sedan virkade jag längst med piprensaren med fm, jag sparade ett par cm på piprensaren. Därefter virkade jag en liten "ljushållare", en liten blomma runt en magisk ring som jag trädde ljuset igenom, sedan stack jag in ljuset i toppen av bakelsen (innan jag stoppade den) , vek ändarna åt sidan och fäste fast det hela med garnändarna från ljuset.
Mönster på den lilla kronan hittar du här.

Mönster på bakelsen finns, kolla under fliken "Mina mönster" för mer information.

1 kommentar:

  1. Va fina dem blev! Känner igen det där med beslutsångets.. En av anledningarna till alla UFO projekt jag har.. ;0(
    mvh Agneta

    SvaraRadera