lördag 19 januari 2013

Stålmannen och Super A

Färdigt stålmannenmärke

superman
Materialet och mall

Superman
Dessa bitar + lite lim så har man sig snart ett färdigt märke!

Superman
Super-A märke

Superman
Super-A märket fick pryda stålkillen A's mössa.

Detta blev dagens pyssel! Jag fick idén från handverkarna och eftersom det bor en liten superhjältetokig kille här hemma så satte vi igång direkt! Då vår skrivare inte fungerar så kalkerade jag av ett Stålmannenmärke från en tröja vi har, det var lite pilligt att klippa ut men det gick bra tillslut.
 Jag limmade ihop bitarna med ett snabb-hobbylim, Quick glue från Panduro, det har en jättebra spetsig pip och som namnet antyder torkar det snabbt. När jag hade ångan uppe så gjorde jag ett eget superhjältemärke till lilla storebror och satte på hans mössa, det finns nämligen en annan som har en likadan mössa på dagis men nu är det ju ingen tvekan om vem denna mössa tillhör, Super A! (hoppas bara att den andra ungen inte också heter A....).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar