fredag 19 april 2013

Virkad liten hätta


Ni får ursäkta bildkvaliteten, minneskortet i systemkameran har sagt upp sig 
(skitsaker!Borde inte grejer hålla mer än fyra månader!?!) 
så det fick bli suddiga mobilbilder istället, men man ser ju vad det föreställer iaf.


Det var länge sedan det blev något inlägg nu. Jag har påbörjat en massa olika saker, två koftor, den ena tog garnet slut mitt i sista ärmen, en spindelsjal (min första, men det kommer nog bli fler, det är riktigt roligt) och denna lilla hätta som nu är färdig!
Jag använde mig av bloggen Husmorsskolans mönster till värma liten hättan, men jag hade bara tunnare garn än det som används i mönstret så jag fick improvisera lite. Jag gjorde flera ökningsvarv och fler varv uppe på huvudet och sedan två extra varv i nederkant. Jag provade mig fram på huvudet som ska bära hättan.

Sedan hade jag tänkt att jag skulle brodera blommor men jag ändrade mig. Så jag virkade en bladranka, två ugglor och ett gäng små blommor och sydde dit istället. Det blev lite blandning av folkdräkt och fablernas värld. Det passar nog bra nu i vår/sommar tror jag.



1 kommentar:

  1. Vilken gullig mössa och garanterat ensam i sitt slag.

    Marja

    SvaraRadera