tisdag 19 februari 2013

Virkad klänning och pausprojekt


Jag håller på att virka en liten klänning, men det tar tid... och det blir lite långtråkigt ibland... Men den kommer förhoppningsvis bli jättebra när den blir färdig. Tanken är att lillasystern ska ha den på sitt dop, efter själva dopet, på "kalaset".
Dopklänningen är redan färdigvirkad, den gjorde jag tills att storebror skulle döpas. Det är roligt att den kommer till användning igen med tanke på hur många timmar som är invirkade i den, har den tur kanske det i framtiden kommer kusiner eller några andra söta som vill använda den så den får komma ur malpåsen igen :). Men som det ser ut nu kommer det nog att dröja en stund.

I klänningspausen har jag virkat en till uggla, den nya fick en baksida och lite stoppning. De andra två ska nog få följa efter, sen kommer det nog att bli någon uggla till. Jag har en liten idé om vad jag ska ha dem till, det kanske jag får ta tag i i nästa klänningspaus.

croched owl
 Jag köpte svarta pärlor och använde de som pupiller
istället för knutarna som satt där innan.
croched owl free patern
 Den blå har fått lite klädsamt hull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar