söndag 3 februari 2013

Jurassic park

terrarium
 Det känns tryggt att de befinner sig innanför glas







Jag har haft akvarium i omgångar sen jag var liten, men med jämna mellanrum så dör invånarna ut, man ledsnar och plockar undan. Men efter en tid kommer jag på hur fint det är med akvarium, så börjar det om, fint, mindre fint, utdöda...
Nu har akvariet varit undanplockat ett tag och jag började bli sugen på små fiskar igen men då fick jag syn på ett "dinosarieterrarium" hos handverkarna.se. Det tyckte jag var en utomordentligt bra idé, akvariet blir ju en väldigt fin lampa men jag slipper att städa upp efter invånarna, risken att de dör är ju obefintlig, de är ju redan utdöda sedan länge. Det enda som behövs är lite vatten till blommorna ibland.
Storebror här hemma gillade det, han brukar kolla vad de gör därinne, ibland kommer jag på mig själv med att sitta och glo in å nästan förvänta mig att det ska röra sig där inne, men det gör det ju såklart inte... eller? Vem vet vad som händer när vi vänder ryggen till, i vårt eget Jurassic park.


1 kommentar:

  1. Bra förslag på vad som kan göras med ett undanplockat akvarium och med undanplockade dinosaurier men man bör nog se upp om dom börjar röra på sig.

    Linnea

    SvaraRadera