lördag 8 november 2014

Ugglefodral

                      

                

Jag har en ny mobiltelefon, och då är man ju väldigt angelägen om att den inte ska bli skadad och repig, en rädsla som visserligen brukar avta med tiden...
Så jag virkade ett, ett fodral och sällskapsdjur i ett. Jag virkade först ett vanligt slätt tråkigt fodral, men när jag var klar med det såg jag Kungenomajkis ugglemobilväska och då var jag tvungen att göra en egen variant. 

     

I grunden är det ett likadant fodral som jag har gjort tidigare, med skillnaden att den övre tredjedelen är gjord med fasta maskor och en massa uggledelar förstås. Fördelen med crocodile stitch är att det blir tjock och fluffigt, perfekt för en mobiltelefon som bor hos en något klumpig människa...

                                     





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar