måndag 12 augusti 2013

Kalas och presenter!

crochet pastry cake birthday baby gift patern

Vi har varit på kalas! En 18-åring och en 2-åring skulle firas. De fick ju såklart varsin present, virkade sådana. 2-åringen fick ett fat med blandade bakverk så hon kan bjuda dockan på kafferep, fast dockan kanske tycker bättre om saft? Vad vet jag.

 crochet shawl

18-åringen fick en sjal med spetskant, mönstret på sjalen är från Drops och finns gratis hos garnstudio. Spetskanten är likadan som den jag gjorde på min spindelsjal

crochet shawl patern

Sjalen och bakverken är virkade i Svarta Fårets Tilda och virknål nr 3.


Presenter måste ju slås in också. Sjalen fick ligga i en skokartong som jag klädde med presentpapper.
Bakverken fick ligga på ett guldigt "katongfat" och slogs sedan in med cellofanplast, det blir ju inget hemligt paket direkt men fint blev det ju!

crochet pastry bun cake


Mönstren på bakverken är mina egna, vissa finns under mina mönster och andra kommer inom kort.


4 kommentarer:

  1. Helt underbar blogg och kanonfina presenter .

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har och vilka underbara presenter!

    SvaraRadera
  3. Inspirerad av din bild på sjalen har jag börjat virka den nu. Kan du se nyttan m att det är olika storlek på öglorna som blir i kanterna? 3dst på ena varvet och 7+2 lm på andra varvet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul!Den var rolig att göra. Nu när du skrev 7+2 så tittade jag på mönstret igen och inser att jag gjorde bara 7 lm totalt, då blev öglorna lika stora :) skönt att inte alla misstag man gör är av ondo!

      Radera